مجموعه های فعال تحت نظر یک شرکت بیمه (قسمت اول)

مجموعه های فعال تحت نظر یک شرکت بیمه (قسمت اول)

در کشور ما شرکت های بیمه متعددی فعالیت می کنند که هر یک به منظور جذب مشتریان بیشتر، دامنه فعالیت های خود را در استان ها و شهرهای مختلف گسترش داده اند. لذا زمانی که قرار است یک شرکت بیمه خدمات خود را به مناطق دیگر وارد نماید، زیر مجموعه هایی را تحت پوشش خود قرار می دهند که بهتر است که با هر کدام از آن ها آشنا شویم:

شعبه:

همان گونه که بیان کردیم، در مناطق مختلف مراکز فروش بیمه برای هر شرکت فعالیت می کنند. حال وظیفه هر شعبه این است که بر روی امور کاری آن ها و خدماتی که ارائه می کنند، نظارت کنند تا کمیت و کیفیت کار را کنترل نمایند. لذا این گونه می توان بیان نمود که شعبه، واحد سرپرستی شرکت بیمه است که هم در زمینه صدور و هم در زمینه خسارت، فعالیت داشته و دامنه کاری آن در مرکز استان ها و برخی از شهرهای غیر مرکزی است.

مجتمع بیمه ای:

به واحدهای اجرایی شرکت بیمه در مراکز استان ها که موظف هستند در زمینه های صدور بیمه نامه، برآورد خسارت در زمان بروز حادثه، پرداخت هزینه خسارت، نظارت بر فعالیت نمایندگی های بیمه به منظور اعمال هماهنگی میان آن ها و… فعالیت کنند، مجتمع های بیمه ای گفته می شود.

نمایندگی بیمه:

میزان موفقیت یک شرکت بیمه در امر فروش بیمه نامه، به نوع فعالیت نمایندگی های بیمه بستگی دارد. هر شرکت بیمه می تواند به منظور افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش خود، نمایندگی هایی را با مجوز و حکم اجرایی تاسیس نماید.

کارگزار بیمه:

کارگزاران بیمه برحسب مجوزی که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر می شوند می توانند بین کلیه شرکت های بیمه فعالیت داشته و به دو صورت حقیقی و حقوقی، خدمات بیمه را به بیمه گذاران ارائه نماید.

مدیریت بیمه های اتکایی:

در برخی از پروژه هایی که میزان ریسک برای آن ها بالا بوده و نیاز است چند شرکت بیمه آن پروژه را حمایت کنند، باید یک شرکت بیمه گر اتکایی وارد عمل شود. با توجه به این که مدیریت بیمه اتکایی دارای مجوز پذیرش ریسک از سوی شرکت های بیمه است لذا می تواند در زمینه انتخاب شرکت بیمه اتکایی و عقد قرارداد وارد عمل شود.

 

/ بیمه بدنه

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *