بررسی ارکان بیمه (قسمت دوم)

بررسی ارکان بیمه (قسمت دوم)

بررسی ارکان بیمه (قسمت دوم)

متاسفانه برخی از مشتریان در زمان خرید بیمه، هیچ آگاهی از چهارچوب بیمه نامه نداشته و لازم است مشاورین در نمایندگی بند بند موارد قید شده در قرارداد را برای آن ها توضیح دهند. در صورتی که اگر قبل از مراجعه به شرکت و نمایندگی بیمه از ارکان بیمه اطلاع داشته باشید نه تنها کار شما سریع تر پیش می رود بلکه بیمه گر متوجه می شود با یک مشترین فهیم و دانا در ارتباط است. توصیه می کنیم این چند مقاله به هم پیوسته را با دقت مطالعه نمایید.

۱۲- شرایط عمومی بیمه نامه

در همه انواع بیمه نامه ها، شرایط و قوانین کلی لحاظ می گردد که هر دو طرف قرارداد موظف به اجرای آن ها خواهند بود. این قوانین برای تمامی شرکت ها و نمایندگی ها بیمه در سراسر دنیا یکسان بوده و متناسب با قوانین موجود در جامعه تدوین می گردند.

۱۳- شرایط خصوصی بیمه نامه

اما دسته دیگری از قوانین و شرایط، منوط به توافق بین بیمه گر و بیمه گذار خواهد بود در نتیجه هر شرکت بیمه می تواند شرایط خاص خود را داشته باشد. لازم به ذکر است که همواره شرایط خصوصی به شرایط عمومی اولویت دارد. به این معنا که اگر اجرای یکی از قوانین خصوصی بیمه با یکی از قوانین و شرایط عمومی متضاد باشد، باید قرارداد را براساس قانون خصوصی تنظیم نمود.

۱۴- فرانشیز بیمه

در برخی از بیمه نامه ها این امکان وجود دارد که بیمه گر از بیمه گذار درخواست همکاری در پرداخت خسارت های وارده را داشته باشد در نتیجه جبران هزینه بخشی از خسارت ها برعهده بیمه گذار خواهد بود. این بخش از مبلغ، فرانشیز بیمه می گویند. فرانشیز به ۳ دلیل بسیار مهم در نظر گرفته می شود:

–       زمانی که بیمه گذار بداند باید در پرداخت هزینه های خسارات سهیم باشد، تمام تلاش خود را می کند تا از اموال و موارد بیمه شده به خوبی محافظت نماید تا خطری آن ها را تهدید نکند.

–       لازم به ذکر است که فرانشیز باعث می شود حق بیمه کم شود. با افزایش فرانشیز بیمه، حق بیمه کاهش خواهد یافت.

–       در برخی از موارد، هزینه بررسی و بازرسی خسارت توسط بیمه گر، بیشتر از هزینه خود خسارت خواهد بود. در این موارد بهتر است جبران آن توسط فرانشیز انجام شود.

بررسی ارکان بیمه (قسمت دوم)

/ بیمه بدنه / برچسب ها:

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *