شرایط فسخ بیمه بدنه

شرایط فسخ بیمه بدنه

زمانی که شما یک وسیله نقلیه خریداری می کنید باید از همه جوانب ایمنی را در استفاده از آن رعایت نمایید. ایمنی خودرو تنها به سلامت موتور و قطعات آن خلاصه نمی شود بلکه بیمه نامه ها نیز همانند بیمه بدنه به طور غیر مستقیم در این ایمنی نقش دارند. بروز هر حادثه ای خسارتی را برای وسیله به دنبال خواهد داشت که برای جبران این خسارات و بازگرداندن خودرو به حالت ایمن و سالم اولیه نیاز به صرف هزینه است. بیمه بدنه حامی تمام وسایل نقلیه بوده و خسارت های وارده به وسایل را براساس آنچه در قرارداد بیمه نامه ذکر شده است جبران می کند.

فسخ بیمه بدنه

همانند تمام بیمه نامه ها، در زمان عقد قرارداد بیمه بدنه باید شرایطی در قرارداد مندرج گردد که رعایت این شرایط از جانب بیمه گر و بیمه گذار اعتبار بیمه نامه را تضمین می کند. در صورتی که هر کدام از طرفین در انجام وظایف خود کوتاهی نمایند، قرارداد بیمه بدنه فسخ خواهد شد. در نتیجه لازم است بدانید که چه موارد منجر به فسخ قرارداد خواهد شد.

شرایط فسخ بیمه بدنه از جانب بیمه گر

۱-    در صورتی که خرید بیمه بدنه به صورت اقساطی انجام شده و بیمه گذار اقساط را به موقع پرداخت نکند.

۲-   در زمان خرید بیمه بدنه بیمه گذار موظف است اطلاعاتی را در مورد خودرو، شغل راننده، نحوه استفاده از خودرو، محل سکونت و…. به شرکت بیمه گر ارائه شود. در صورتی که صدق گفتار چه از روی عمد و چه به صورت سهوی رعایت نشده باشد و شرکت بیمه گر پس از عقد قرارداد متوجه این تخلف شود می تواند قرارداد را فسخ نماید.

۳-   ممکن است که خطراتی که در قرارداد بیمه نامه ذکر شده اند تشدید شده و بیمه گذار و بیمه گذار در این مورد به توافق نرسیده اند.

شرایط فسخ قرارداد بیمه بدنه از جانب بیمه گذار

۱-   ممکن است شرکت بیمه گر مجبور شود به هر دلیلی فعالیت خود را خاتمه دهد در این صورت قرارداد بیمه بدنه از نظر بیمه گذار فسخ شده است.

۲-   گاها ممکن است خطراتی که وسیله نقلیه را تهدید می کند کاهش یافته ولی بیمه گر حاضر به ارائه تخفیف به بیمه گذار نباشد.

فسخ بیمه بدنه به صورت خود به خود

همان گونه که بارها ذکر کرده ایم، بیمه گر موظف است که در زمان بروز خسارت برای وسیله نقلیه خطراتی را حمایت کند که در قرارداد قید شده است در نتیجه اگر خودرو در اثر حوادثی غیر از موارد ذکر شده در بیمه نامه از بین برود، فسخ بیمه بدنه صورت می گیرد.

/ بیمه بدنه / برچسب ها:

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *