بیمه بدنه خودرو چیست

بیمه بدنه خودرو چیست

هر فردی که یک خودرو دارد ممکن است در مدت زمانی که صاحب آن است، به هر نحوی خسارت های غیر قابل پیش بینی بدان وارد شود که هزینه این خسارت ها متناسب با قیمت خودرو می تواند بسیار سنگین باشد برای مثال آتش گرفتن خودرو که نیاز به تعمیر اساسی دارد. لذا شما به عنوان مالکین اتومبیل حتما باید وسیله نقلیه خود را بیمه نمایید.

تعریف بیمه بدنه

براساس مقررات شورای عالی، زمانی که شما اتومبیل خود را بیمه می نمایید، شرکت بیمه موظف است که هر گونه خسارتی که در حین حرکت خودرو و یا زمانی که خودرو ثابت است و به آن وارد می شود، پرداخت نماید. برای مثال آتش سوزی، دزدیدن، تصادف و…

عوامل تعیین کننده حق بیمه بدنه

قیمت واقعی اتومبیل و نرخ حق بیمه، دو عامل مهمی هستند که حق بیمه بدنه را تعیین می کنند. در زمانی که شما قصد دارید خودروی خود را بیمه نمایید، حتما حق بیمه را متناسب با ارزش واقعی آن تعیین کنید زیرا در زمان بروز خسارت به خودرو، بیمه میزان خسارت را براساس ارزش بیمه شده اتومبیل و ارزش واقعی آن تعیین می کند در نتیجه اگر ارزش بیمه شده کمتر از ارزش واقعی آن باشد، بیمه هزینه زیادی برای جبران خسارت نمی پردازد.

تخفیف بیمه بدنه، مهمترین مزیت آن

یکی از مهمترین مزیت هایی که بیمه بدنه دارد این است که تعیین می کند اگر بیمه گذار در یک سال، کمتر از بیمه بدنه استفاده نماید، در زمان تمدید بیمه نامه، در میزان حق بیمه به او تخفیف داده می شود. این کار باعث می شود که بیمه گذارها دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند و در واقع این اقدام بیمه در بهبود شرایط رانندگی کشور نقش مهمی دارد.

قابلیت انتقال بیمه بدنه خودرو

یکی از سوالات متداول دارندگان بیمه بدنه خودرو این است که اگر اتومبیل خود را به فرد دیگری فروختند، آیا می توانند بیمه بدنه را به مالک جدید خودرو اگذار کنند یا خیر؟

در جواب این سوال باید بیان کنیم که از آن جایی که این نوع بیمه به رانندگی صاحب خودرو بر می گردد لذا بیمه بدنه قابل انتقال به فرد دیگری نیست ولی اگر شما اتومبیل جدید خریداری کردید می توانید بیمه بدنه اتومبیل قبلی را به اتومبیل جدید انتقال دهید که در این زمان بیمه بدنه اتومبیل اول منقضی شده است لذا ابتدا شرکت بیمه حق بیمه اتومبیل اول را کم کرده و سپس بیمه اتومبیل دوم را متناسب با قیمت آن تعیین می کند.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *