مهمترین روش های مقابله با خطر در بیمه

مهمترین روش های مقابله با خطر در بیمه

درست است که شما اموال خود را تحت پوشش بیمه قرار می دهید ولی با وقوع حوادث، بیمه گر متعهد است که سقف معینی از هزینه ها را پرداخت نماید. لذا عاقلانه ترین کار این است که از زمان رخ دادن حادثه برای اموال بیمه شده، اقداماتی انجام گیرد تا میزان خسارت وارده به اموال به کمترین مقدار ممکن کاهش یافته و خسارت زیادی به بار نیاید. به مجموعه این اقدامات، روش های مقابله با خطر گفته می شود.

مقابله با خطر به منظور کاهش خسارت وارده

۱-   حفظ ریسک به منظور روز مبادا

بیمه گذار باید در زمان وقوع خسارت، از طریق برآورد هزینه ها تصمیم بگیرد که جبران آن را به عهده بیمه گر بگذارد و یا اینکه این هزینه را خود متقبل شده و استفاده از خدمات بیمه گر را برای اتفاقات بدتر بگذارد. بهترین کار این است که اگر هزینه خسارت کم است و شما می توانید از عهده جبران آن برآیید، توصیه می کنیم که از شرکت بیمه کمک نگرفته و این پشتوانه قوی و تضمین شده را برای روز مبادا که خسارت های سنگین وارد می شود، حفظ کنید.  به طور کلی زمانی شما می توانید به سراغ این روش برای مقابله با خطر از طریق روش های تامین مالی بروید که خسارت شدیدی بروز نکرده باشد.

۲-   انتقال ریسک اموال بیمه شده به شرکت بیمه گر

این روش بهتر و موثرتر خواهد بود چرا که شما از طریق کارشناسان متخصص که تجربه کاری فراوانی دارند، حمایت می شوید. قطعا برای مدیریت هر گونه ریسک که اموال بیمه شده را تهدید می کند، نیاز به تجربه دارید در این صورت هم سرمایه شما حفظ شده و هم آرامش بیشتری خواهید داشت. با توجه به آنچه گفته شد توصیه می کنیم ریسک را به شرکت بیمه گر انتقال داده و در کمال آرامش و بدون نگرانی، تمامی امور را به نیروهای متخصص بسپارید.

 

 

/ بیمه بدنه

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *