حقایقی در خصوص بیمه خودرو

حقایقی در خصوص بیمه خودرو

حقایقی در خصوص بیمه خودرو : چه زمانی بیمه بدنه ارزشمند است

زمانی که بحث پرداخت خسارت برای خسارت وارده به وسیله نقلیه شما به میان می‌آید، اولین دفاع شما برای دریافت خسارت ناشی از تصادفات خودرو، بیمه بدنه است. حفاظت و پوشش بیشتر، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بیمه بدنه به سه طریق به شما کمک می‌کند

این تنها بیمه بدنه است که صدماتی وارده به وسیله خود را جبران می‌کند، اما بر خلاف باور عموم، می‌توانید از این بیمه برای تصادفاتی که در آن مقصر نیستید نیز استفاده کنید. به سه روش می‌توانید از این بیمه در زمان تصادف بهره ببرید:

بیمه بدنه زمانی که علت تصادف شما باشید، صدمه وارده به خودرو شما را جبران می‌کند

·       اگر خودرو خود را متلاشی کنید، شرکت بیمه کننده هزینه تعمیر را می‌پردازد یا اگر هزینه تعمیر بیشتر از ارزش خودرو باشد، بر اساس ارزش بازار در زمان تصادف، هزینه جایگزینی را پرداخت خواهد کرد.

بیمه بنده زمانی که راننده دیگری علت ایجاد تصادف باشد، صدمه وارده به خودرو شما را جبران می‌کند

·       بسیاری از رانندگان زمانی که شرکت بیمه راننده مقصر روند آهسته یا دشواری را در پیش می‌گیرد، از این گزینه استفاده می‌کنند. معمولاً مجبور هستید که از شرکت بیمه خود بخواهید در این سناریو وارد عمل شود اما اگر بیمه بدنه داشته باشید، از این مزیت برخوردار خواهید شد.

·       استفاده از این بیمه نباید نرخ حق بیمه را افزایش دهد چون شما مقصر نبوده اید. پیش از انتخاب چنین اقدامی، با مشاور بیمه خود در خصوص اثر گذاری یا عدم اثرگذاری این سناریو بر نرخ حق بیمه خود مشورت کنید.

در مواقعی که صدمه وارده به خودرو شما بر اساس بخش‌های دیگر بیمه‌نامه‌تان پوشش داده نمی‌شود، بیمه بدنه هزینه را پرداخت می‌کند

·       اگر پوشش جامع را در قبال حوادث تخریب عمدی، فجایع طبیعی، سرقت و غیره خریداری نکنید، آنگاه می‌توانید این خسارت‌ها را تحت بیمه‌نامه بدنه درخواست کنید

·       برای تصادفاتی که راننده فرار می‌کند یا خسارت توسط راننده ای بدون بیمه وارد شده است، معمولاً می‌توانید در خصوص این خسارت‌ها بر اساس بیمه بدنه درخواست خسارت کنید.

·       استفاده از بیمه بدنه در این سناریوها ممکن است نرخ حق بیمه شما را افزایش دهد چون شرکت بیمه ممکن است چنین خسارتی را اینگونه ارزیابی کند که شما مقصر بوده اید یا خودتان آن خسارت را به خودرو وارده کرده اید. به این علت بهتر است که بیمه جامع و بیمه راننده بدون بیمه را برای پرداخت خسارت در هر سناریویی در اختیار داشته باشید.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *