نکات مهم در کاهش توسعه خطر به منظور کاهش میزان خسارت وارده

نکات مهم در کاهش توسعه خطر به منظور کاهش میزان خسارت وارده

همانگونه که بارها بیان کرده ایم، هدف از خدمات بیمه، حفاظت از اموال و سرمایه آن ها نسبت به خطرات و ریسک های موجود است. به عبارت دیگر در نبود خطر، خرید بیمه نامه معنایی پیدا نمی کند. اما لازم به تذکر مجدد است که بیمه گر زمانی خود را متعهد به جبران خسارت می داند که مطمئن شود بیمه گذار تمامی اصول ایمنی را برای جلوگیری از بروز خطر انجام داده ولی با این حال باز هم ریسک ها غیر قبل پیش بینی بروز کرده اند. از طرفی این مسئله مهم است که بیمه گذار تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت خطر انجام داده باشد.

تفاوت ین پیشگیری از بروز خطر و پیشگیری از توسعه خطر

دو تفاوت عمده میان این دو دسته از اقدامات وجود دارد:

۱-   در پیشگیری از بروز خطر، هنوز هیچ ریسکی رخ نداده و بیمه گذار تمام تلاش خود را می کند تا اموال را از خطر دور نگه دارد ولی در پیشگیری از توسعه خطر، ریسک رخ داده و  یا در آستانه رخ دادن است و شما باید اقداماتی انجام دهید که از پیشرفت خطر و بروز خسارت بیشتر، جلوگیری شود.

۲-   از طرف دیگر اقدامات پیشگیری از بروز خطر بر عهده بیمه گر نبوده و هیچ تعهدی نسبت به آن ها ندارد.

مراحل مهم در پیشگیری از توسعه خطر

به طور کلی هر بیمه گذار باید و مرحله اقدامات را به منظور جلوگیری از توسعه خطر انجام دهد:

۱-   برخی از روش ها در زمان و یا در قبل از وقوع حادثه اعمل می شوند تا خسارت ها در زمان بروز ریسک به حداقل ممکن برسد. برای مثال باید در تمامی مناطق صنعتی، ساختمان های مسکونی و… کپسول اطفاء حریق وجود داشته باشد.

۲-   گروه دیگری از خدمات، مربوط به بعد از بروز حادثه بوده و کمک می کند تا بخشی از سرمایه سالم مانده و از خسارت در امان باشد. بری مثال می توان به خارج کرن بخشی از اموال از انبار، نجات کالا از کشتی و.. اشاره نمود.

/ بیمه بدنه

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *