اهمیت استفاده از خدمات بیمه از نظر اقتصادی

اهمیت استفاده از خدمات بیمه از نظر اقتصادی

جالب است بدانید که توسعه بیمه زمانی اوج گرفت که اقتصاد در دنیا گسترش پیدا کرده و رونق گرفت. در این زمان بود که صاحبان سرمایه به منظور حفاظت از سرمایه های خود در برابر خسارت های پیش بینی نشده، نسبت به خرید انواع بیمه نامه متناسب با فعالیت های خود اقدام نمودند. رابطه بین توسعه اقتصادی و بیمه را با شاخص نفوذ بیمه نشان می دهند. این شاخص تعیین کننده میزان اهمیت نقش بیمه در هر نوع کسب و کاری خواهد بود. بر این اساس، بیمه از چند بعد اهمیت خود را نشان می دهد:

۱-   شما با کمک بیمه می توانید ثروت ملی را حفظ کنید.

تمام دارایی های افراد یک جامعه به عنوان سرمایه آن کشور به حساب می آیند چرا که گردش مالی در حساب ها، بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک می کند. در نتیجه زمانی که شما اموال خود را بیمه می کنید، در واقع ثروت های ملی را حفظ کرده اید.

۲-   راه های سرمایه گذاری، گسترش پیدا می کند.

شرکت های بیمه گر حق بیمه های دریافتی از بیمه گذاران را در زمینه های مختلف مثل خرید سهام و… سرمایه گذاری نموده و بنابراین به رونق اقتصادی کشور کمک می کنند.

۳-   با خرید بیمه، سرمایه گذاری خود را تضمین می کنید.

زمانی که شما کسب و کاری را آغاز نموده و بخشی از اموال خود را در مسیری سرمایه گذاری می کنید، ممکن است به دلایل پیش بینی نشده این پروژه شکست خورده و تمام دارایی های شما از بین برود. حال اگر شما دارایی های خود را بیمه کنید در صورت ورشکستگی، بیمه گر خود را موظف می داند خسارت های رخ داده را جبران نماید.

۴-   بیمه، به موازنه ارزی کشور کمک می کند.

شرکت های بیمه می توانند سهام بیمه اتکایی را از کشورهای دیگر خریداری نموده و از طریق دریافت حق بیمه، ارز را وارد کشور نمایند.

۵-   آمار اشتغال در کشور زیاد می شود.

بیمه یکی از صنعت های مهم در کشور است که هر شرکت بیمه گر از طریق راه اندازی نمایندگی های بیمه، زمینه کار را برای جوانان فراهم خواهد کرد.

 

/ بیمه بدنه

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *