مزایای بیمه خودرو

مزایای بیمه خودرو

بیمه خودرو نوعی بیمه است که صاحبان خودرو به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به تصادف خریداری می‌نمایند. به جای پرداخت هزینه تصادف از جیب، افراد به صورت سالانه حق بیمه را به شرکت بیمه پرداخت می‌کنند و شرکت نیز تمام یا بیشتر هزینه‌های مربوط به تصادف یا صدمات دیگر وارده به خودرو را پرداخت می‌کند.

حق بیمه خودرو بسته به سن، جنسیت، سال‌های تجربه رانندگی، سابقه تصادف و تخلف و عوامل دیگر متغیر است. بیشتر کشورها دستور می‌دهند که صاحبان وسیله نقلیه حداقل میزان بیمه خودرو را خریداری نمایند اما بسیاری از افراد برای حفاظت بیشتر از خود، بیمه اضافی خریداری می‌کنند.

سابقه ضعیف رانندگی یا درخواست پوشش کامل تر به حق بیمه‌های بیشتر منتهی می‌شود. با این حال، می‌توانید حق بیمه خود را توافق به پذیرش ریسک بیشتر کاهش دهید و این به معنای افزایش فرانشیز بیمه است.

در ازای پرداخت حق بیمه، شرکت بیمه توافق می‌کند که ضررهای مطرح شده در بیمه نامه را پرداخت کند. پوشش‌های بیمه عبارتند از:

·       اموال: صدمه وارده یا سرقت خودرو

·       مسئولیت: مسئولیت قانونی نسبت به دیگران برای جراحت فیزیکی یا آسیب به اموال

·       پزشکی: هزینه‌های درمان جراحات، توانبخشی و گاهی اوقات دیه و مخارج کفن و دفن

بیمه خودرو شخصی پایه در بسیاری از کشورها اجباری است اما قوانین متفاوت هستند. بیمه نامه‌ها به صورت فردی قیمت گذاری می‌شوند تا به شما اجازه سفارشی کردن مقادیر پوشش متناسب با نیازها و بودجه شما داده شود.

مدت بیمه نامه معمولاً ۶ یا ۱۲ ماهه است و قابل تمدید هستند. شرکت بیمه زمان تجدید بیمه نامه و پرداخت حق بیمه را اطلاع رسانی خواهد نمود.

موارد پوشش حمایتی بیمه خودرو کدامند؟

بیمه خودرو، شما و اعضای دیگر خانواده شما را بیمه می‌کنند، خواه راننده خودرو شما باشید یا خودرو شخص دیگر (البته با اجازه وی). بیمه نامه شما همچنین برای شخص دیگری که در بیمه نامه شما نیست و با رضایت شما خودرو شما را رانندگی می‌کنند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه خودرو شخصی، صرفاً راننده خودرو شخصی را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین اگر از خودرو خود برای اهداف تجاری مانند پیک استفاده کنید، شما را تحت پوشش قرار نخواهد داد.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *