تعهدات بیمه گذار در برابر بیمه بدنه

تعهدات بیمه گذار در برابر بیمه بدنه

خرید خودرو در واقع نوعی سرمایه گذاری است که کوچکترین آسیب به آن منجر به افت شدید قیمت شده و شما متضرر خواهید شد. اما بیمه بدنه تضمین کننده سرمایه شما خواهد بود. در صورتی که خسارت های وارده به خودرو در حیطه تعهدات بیمه گر باشد، نگرانی از بابت هزینه ها نداشته باشید چرا که شرکت بیمه گر آن ها را جبران خواهد کرد.

اما  از زمانی که قرارداد بیمه بدنه میان بیمه گر و بیمه گذار نهایی می شود، طرفین قرارداد نسبت به هم تعهداتی خواهند داشت چرا که باید قرارداد به گونه ای پیش برود که نه بیمه گذار و نه بیمه گر دچار ضرر مالی نشوند. با توجه به اهمیت این موضوع توصیه می کنیم ادامه مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

وظایف بیمه گذار در بیمه بدنه

شاید برای شما جالب باشد که بیمه گذار هم باید در بیمه بدنه تعهداتی داشته باشد تا بیمه گر بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کرده و از طرفی خسارت مالی به او وارد نشود. این تعهدات عبارتند از:

۱-   بیمه گذار باید صادق باشد.

زمان عقد قرارداد بیمه بدنه بیمه گذار موظف است موارد تحت پوشش را به بیمه گر معرفی نماید. کلیه اطلاعات لازم من جمله مشخصات، میزان ریسک موجود در محیط، کارایی خودرو و… باید در اختیار بیمه گر قرار گیرد. از طرفی در موقع رخ دادن تصادفات بیمه گذار نباید از حمایت بیمه گر سوءاستفاده کرده و در برآورد خسارت ها بزرگ نمایی نماید.

۲-   حق بیمه را طبق برنامه پرداخت نماید.

با توجه به این که امکان پرداخت اقساطی بیمه بدنه برای بیمه گذار وجود دارد لذا بیمه گذار باید اقساط را طبق برنامه تعیین شده توسط بیمه گر پرداخت نماید. در غیر این صورت و هر گونه کوتاهی از جانب بیمه گذار، بیمه گر می تواند در زمان جبران خسارت های وارده به تعهدات خود عمل نکند.

۳-   خسارت های وارده را در اسرع وقت اعلام نماید.

بیمه گذار موظف است از زمان بروز خسارت تا حداکثر ۵ روز کاری، خسارت های وارده را به بیمه گر اطلاع داده و سپس کلیه اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده  و دریافت خسارت را انجام دهد. همچنین بیمه گذار تا زمانی که تاییدیه بیمه گر جهت پرداخت خسارت ها را دریافت نکرده است نباید خودرو را تعمیر نماید.

۴-   بیمه گذار باید کلیه نکات ایمنی را رعایت نماید.

بعد از بروز خسارت و اعلام بیمه گذار، در صورتی که بیمه گر به این نتیجه برسد بیمه گذار در نگهداری از خودروی خود کوتاهی کرده است می تواند بخشی از خسارت هایی که مربوط به عدم رعایت نکات ایمنی بوده است را پرداخت نکند. بنابراین بیمه گذرا باید از هر نظر خودروی خود را ایمن نگه دارد.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *