پوشش ها و خسارت های بیمه بدنه

پوشش ها و خسارت های بیمه بدنه

بیمه بدنه از جمله بیمه نامه های پرکاربرد در کشور است که از وسیله نقلیه شما در برابر خسارت های ناشی از تصادفات حمایت می کند. افزایش ترافیک های شهری در سال های اخیر، وضعیت بد رانندگی در جاده ها، نامناسب بودن وضعیت جاده ها و… از جمله عواملی هستند که هر لحظه احتمال تصادف و آسیب به خودروی شما را بیشتر خواهند کرد به همین دلیل است که عاقلانه ترین کار بلافاصله بعد از خرید خودرو، خرید بیمه بدنه است.

تمامی شرکت های بیمه ، بیمه نامه بدنه را برای مشتریان خود عرضه می کنند و همین امر کمک می کند تا مردم در هر منطقه ای بتوانند به خدمات بیمه بدنه دسترسی داشته باشند. اما اگر شرایط بیمه نامه شرکت های مختلف را بررسی نمایید متوجه خواهید شد که خسارت ها و پوشش های بیمه بدنه در نمایندگی های مختلف متفاوت است. بیمه گذار می تواند براساس خواسته و انتظارات خود از بیمه بدنه بهترین نمایندگی را انتخاب نمایید.

پوشش های اصلی بیمه بدنه

تمامی شرکت های بیمه گر موظف هستند براساس دستور واصله از بیمه مرکزی، گروهی از خسارت ها را تحت عنوان خسارت های اصلی در بیمه بدنه لحاظ نمایند. این موارد عبارتند از:

۱-   خسارت های ناشی از تصادف با اجسام ثابت و متحرک

۲-   کلیه خسارت های ناشی از جابجایی و حمل و نقل خودرو

۳-   آسیب های وارده در اثر آتش سوزی و انفجار به خودرو و حتی به لوزام یدکی آن

۴-   خسارت های وارد در اثر سرقت خودرو

یکی از مهمترین کاربردهای بیمه بدنه در نمایندگی های فروش خودرو است. نمایندگی ها باید تمام خسارت های وارده به خودرو در حین انتقال تا زمان رسیدن به دست مشتری را بر عهده بگیرند به همین دلیل است که تمامی نمایندگی های فروش خودرو حتما باید محصولات خود را تا زمان انتقال به محل اصلی، بیمه بدنه نمایند تا در صورت بروز خسارت بیمه گر نسبت به جبران آن  ها متعهد شود.

پوشش های اضافی بیمه بدنه

اما آنچه باعث تفاوت میان شرکت های بیمه گر در زمینه ارائه بیمه بدنه می شود، پوشش های اضافی است که هر شرکت می تواند گروهی را به انتخاب خود حمایت نماید. این پوشش ها عبارتند از:

۱-   خسارت های ناشی از سرقت وسایل خودرو در حالی که خودرو در سر جای خود باقی است.

۲-   خسارات وارده در اثر بلایای طبیعی

۳-   پوشش ترانزیت بیمه بدنه برای خودروهایی که در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند.

۴-   شکستن شیشه های خودرو در اثر تغییرات دمایی

۵-   پاشیده شدن هر کونه ماده ای من جمله رنگ، اسید و.. به خودرو

۶-   آسیب اجسام تیز همانند میخ به خودرو

۷-   و….

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *